• 021-88871145
  • info@chelikdoor.com

چوب صنعت چلیک/ مقالات / تفاوت درب های ضد سرقت

تفاوت درب های ضد سرقت ترکیه، چین و ایران
یکی از سوالاتی که خریدارن درب ضد سرقت همیشه با آن روبه رو هستند این است که چه فرقی بین درب ضد سرقت ساخت ترکیه و درب ضد سرقت ساخت چین و درب های ضد سرقت ساخت ایران و جود دارد و برخی گمان می کنند فرق آنها فقط در کیفیت آنها می باشد و از آنجا که محصولات ساخت چین در بازار ایران عمدتا نامرغوب هستند و همچنین دید خوبی نسبت به محصولات ایرانی وجود ندارد درب های ضد سرقت ترکیه را از نظر کیفی بهتر می دانند. در این نوشتار قصد داریم تفاوتهای درب ضد سرقت ترکیه ، چین و ایران را مورد بررسی قرار دهیم.اما قبل از آن بهتر است انواع درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را بشناسیم.بنابر این در ابتدا درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را بدون توجه به بحث کیفی درب ها ی ضد سرقت و فقط با توجه به شکل ظاهری آنها دسته بندی خواهیم کرد.
با توجه به شکل ظاهری درب ضد سرقت می توان درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را به صورت زیر دسته بندی کرد:
  •  درب های ضد سرقت ساخت چین
  •  درب های ضد سرقت ساخت ترکیه
  • درب های ضد سرقت ایرانی
درب های ضد سرقت ایرانی از نظر ظاهری کاملا مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند.البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شوند اما تولید این سری از درب های ضد سرقت نسبت به درب های ضد سرقت مشابه ترک بسیار محدود می باشد .
و به اجمال می توان گفت دربهای ضد سرقت به طور کلی از نظر شیوه تولید و شکل ظاهری به دو کشور چین و ترکیه بر می گردد و این در حالی است که درب های ضد سرقت چینی خود نیز از درب های ایتالیایی الگو برداری شده اند.
در ادامه لازم به ذکر است تولید کنندگان درب های ضد سرقت طرح ترک در ایران همگی چارچوب های خود را در داخل ایران تولید کرده و یا از تولید کنندگان داخلی خریداری می کنند و یراق آلات خود را نیز عمدتا از محصولات ساخت کشور ترکیه استفاده می کنند و اما رویه درب ها را برخی مستقیما از ترکیه وارد می کنند و برخی از تولیدات داخل استفاده می کنند. البته استفاده از ورق های وارداتی لزوما یک امتیاز نیست و تنها به دلیل هزینه های بالای خرید دستگاه ها و سایر ملزومات تولید برخی ترجیح می دهند که بدین نحو عمل کنند،هرچند که اکثر فروشندگان درب های ضد سرقت ایرانی را به عنوان درب های ترک مونتاژ ایران معرفی می کنند.
با توجه به شباهت درب های ضد سرقت ایرانی به درب های ضد سرقت ترکیه درب های ضد سرقت ایران و ترکیه را در یک دسته قرار می دهیم و تفاوت درب های ضد سرقت ترکیه و چین را از سه منظر مورد بررسی قرار می دهیم:
نکته مهم :
البته درایران بیشتر درب های ضد سرقت سری اکونومی تولید می شود و سری لوکس ضد سرقت ها از ترکیه وارد ایران می شود.اما در کلاس های یکسان مانند سری اکونومی تولیدات درب ضد سرقت ایران با تولیدات ترکیه از نظر کیفی برابری می کند و حتی برخی از تولید کنندگان ایرانی محصولات با کیفیت تری به بازار عرضه می کنند.
1)تفاوت ظاهری درب های ضد سرقت ترکیه و چین 2)تفاوت کیفی درب های ضد سرقت ترکیه و چین 3)تفاوت قیمتی درب های ضد سرقت ترکیه و چین
تفاوت ظاهری:
اولین تفاوت در نوع چارچوب های آنها دیده می شود چارچوبهای ضد سرقت چین تخت و اختلاف سطح کمی بین سطح بیرونی چارچوب و لنگه درب ضد سرقت وجود دارد درصورتی که این اختاف سطح در درب ضد سرقت ترک بیشتر است .
دومین تفاوت در لولاهای درب های ضد سرقت چین و ترکیه می باشد.
لولای دربهای ضد سرقت چین مخفی است اما لولای درب ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است.
سومین تفاوت در رویه لنگه درب های ضد سرقت ترکیه و چین می باشد.
رویه نهایی دربهای ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره ای طرح چوب هستند یا HDF رنگ شده و در بعضی موارد درب ضد سرقت چینی فلزی با روکش PVC نیز دیده می شود.اما رویه دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته MDF روکش طبیعی چوب و یا MDF روکش PVC تقسیم می شوند.
نکته: بیشتر درب های ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران فلز با رنگ کوره ای طرح چوب می باشد.
تفاوت کیفی:
شاید اولین تفاوتی که در ذهن شنونده شکل بگیرد کیفیت پایین درب ضد سرقت چین نسبت به درب ضد سرقت ترکیه باشدکه در این مورد با توجه به کیفیت اجناس چینی و ترک موجود در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که چنین تصوری را داشته باشد.
اما همانطور که می دانیم و بارها شنیده ایم تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند اما اگر بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب صحبت کنیم صادقانه باید گفت اکثر دربهای ضد سرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می کند از سطح کیفی خوبی بهره نبرده اند .بنابراین لزوما نمی توان گفت کیفیت درب های ضد سرقت چینی از درب های ضد سرقت ترکیه پایین تر است .درب های ضد سرقت چینی با روکش HDF معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نسبت به برخی از درب های ترکیه که در بازار ایران وجود دارد گران تر هم هستند.
تفاوت قیمت: طبیعتا با توجه به تفاوت کیفیت درب های ضد سرقت ترک و چین منطقی است که از نظر قیمتی هم بین این درب ها تفاوت وجود داشته باشد.
برای اطلاع از قیمت درب های ضد سرقت ترک شرکت چوب صنعت چلیک می توانید با شماره تلفن 88871145 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت چوب صنعت چلیک شما در انتخاب بهترین درب راهنمایی خواهند کرد.
شرکت چوب صنعت چلیک نماینده انحصاری درب های ضد سرقت Extra door ترکیه در ایران