• 021-88871145
  • info@chelikdoor.com

چوب صنعت چلیک/ مقالات / اسرار درب های امنیتی


هر درب فولادی به شما امنیت و دوامی را که می خواهید، نمی دهد. اگر می خواهید یک در فولادی داشته باشید که شما را در هر شرایطی محافظت کرده، امنیت بالایی را فراهم نموده و برای سال های طولانی استفاده شود، به نکات زیر توجه کنید:
شما تنها یک یا دو بار در طول عمر خود نیازمند خرید درب فولادی هستید؛ بنابراین، نیاز به انجام یک تحقیق جدی برای خرید یک درب فولادی که باعث می شود احساس کنید برای سال های طولانی امن است، ضروری به نظر می­ رسد.
هر درب فولادی، یک درب فولاد واقعی نیست! اگر می خواهید احساس اطمینان از داشتن یک درب فولاد واقعی را تجربه کنید، امنیت درب فولاد شما هنگام خرید باید تست شده و تایید شده توسط سازمان های مستقل باشد. بهتر است برندی را انتخاب کنید که دارای گواهی ضد سرقت اتحادیه اروپا باشد. در میان مارک های که گواهی اتحادیه اروپا را ندارند، بسیار مهم است حداقل یک نام تجاری با گواهی TSE انتخاب کنید.
  

برای خرید درب خود گواهی ضد سرقت اتحادیه اروپا EN1627 را بخواهید.

درب های فلزی که دارای گواهی سرقت مقاومت اتحادیه اروپا به عنوان کلاس 1 ، کلاس 2، کلاس 3، کلاس 4، کلاس 5، کلاس 6 طبقه ­بندی شده ­اند. با همان ترتیب، کلاس 1 ساده ترین درب است که باز می شود و کلاس 6  سخت ترین آن­ هاست. برای دربی که در حال خرید آن هستید، باید نوع گواهینامه آزمون را بپرسید. فراموش نکنید، امنیت درب فولادی که این گواهینامه را نداشته باشد، غیر قابل اعتماد است.
درب های خود را از شرکت های تولید کننده که برای مدت طولانی در این کسب و کار بوده­ اند و یا از نمایندگی های مجاز آن­ ها تهیه کنید. مطمئن شوید که درب خانه خود را از یک شرکت با سرویس کامل و بدون مشکل پس از فروش، خریداری می ­کنید. درب های فلزی ساخته شده توسط تولید کنندگان معمولی می تواند ایمنی آن را تهدید کند. شکاف بین درب و قاب درب های فلزی می خواهید به دور بیندازید باید بیش از 4-5 میلی متر نباشد. اگر شکاف بزرگتر است، باز کردن آن با یک دستگیره ساده تر خواهد شد. فراموش نکنید که این جزئیات کوچک به شما امنیتی بزرگ می­ دهد.
در صورتی که قفلی که بر روی درب های فلزی استفاده می شود در حال ارتقا باشد، قفل بر روی هم باید قوی­تر شود. به عنوان مثال، یک ساختمان که یک پایه قوی ندارد ممکن است فقط با یک زلزله کوچک سقوط کند. پایه یک در فولادی جایی است که در آن قفل نشسته است. درب های فلزی که یک قفل تحصن قوی ندارند به راحتی باز خواهد شد حتی اگر یک قفل بسیار قوی استفاده شده است.


علاوه بر این، از در دسترس نبودن منطقه ورود کلید باید اطمینان حاصل شود. یک سیستم نشان در درب فولاد است که این منطقه محافظت شده است. این سیستم نشان باید به اندازه کافی قوی در برابر یک اسکنه باشد. هر سیستم نشان قادر به این کار نیست. اطلاعات رضایت بخش در مورد سیستم نشان را از شرکتی می خواهید درب فولاد خود را خریداری کنید بپرسید.
تصور نکنید هر درب فولاد امن است. شما باید به دنبال درب فولاد با امنیت بالا باشید.
لولا درب فولاد باید قابل تنظیم باشد. این نوع درب ها را می توان به راحتی و با توجه به انعطاف ساختمانی که درب در آن مستقر شده است، تنظیم کرد. لولا­های جوش این توانایی را ندارند.
کیفیت بسته شدن درب فولاد، کیفیت واقعی آن را نشان می ­دهد. یک درب فولاد که لازم است برای سال ­ها مورد استفاده قرار گیرد باید به راحتی و بی سر و صدا با کمی فشار از انگشتان دست بسته شود. کیفیت سیستم قفل  این راحتی را فراهم می کند. تا شما احساس راحتی و امنیت کنید.
به دنبال سیستم دو قفله در درب فولاد خود باشید. این نوع از درب های فلزی نه تنها شما را از سرقت محافظت می­ کند، بلکه از سرما، گرما، سر و صدا، گرد و غبار و حشرات نیز جلوگیری می کند که به شما انزوای کامل و احساس راحتی می­ دهد.
درب های فلزی باید با پر کردن بتن نصب شوند. هزینه پر کردن بتن گران تر از پر کردن پلی اورتان است اما امنیت بهتری ارائه می دهد. درب های فلزی می شود با بتن یکپارچه می­ شوند در نتیجه مانع از خم شدن قاب درب های فلزی است. برای اطلاعات رضایت بخش در مورد این خم از شرکتی که مایل به خرید درب خود هستید، بپرسید.
اگر شما برای خرید یک در فولادی است که به زودی تماس با نمای شما ممکن است آلومینیوم یا شیشه ای درب های پوشش داده شده ترجیح می دهند. آلومینیوم و شیشه ای راحت ترین مواد برای استفاده درب بیرونی هستند؛ آن ها تحت تاثیر باران، خوردگی و نور خورشید قرار نمی­ گیرند. حتی آن ها ماندگاری طولانی مدت دارند و به خانه اعتبار می ­دهند.  
فراموش نکنید که یک در فولادی خوب نه تنها امنیت شما را فراهم می­ کند بلکه نشانگر ارزش و پرستیژ شما نیز هست. درست است که زیبایی مانند امنیت مهم است. نخستین چیزی که از خانه در وهله اول دیده می ­شود درب آن است و منظره درب بیرونی سرنخ ­هایی را در مورد شخصیت شما می دهد.